Vragen? : 06 - 52553412

Gerelateerde berichten technische professional

De oplossing voor communicatietrainingen zonder zichtbaar resultaat.

‘We staan voor de uitdaging om de ontwikkeling van soft skills een prominentere plek te geven. Natuurlijk naast de ontwikkeling van technische kennis want die staat bij onze organisatie en de IT-ers op nummer 1’
De eigenaar van de IT organisatie vervolgde zijn verhaal. ‘Tot nu toe gaan onze technici naar open communicatietrainingen maar terug op de werkplek zien we vaak niet die verandering in gedrag waar we zo op hoopten.’

Onze technici gaan naar open communicatietrainingen maar terug op de werkplek zien we vaak niet die verandering in gedrag waar we op hoopten.

In de praktijk zie ik dat techneuten opbloeien van alles wat met techniek te maken heeft en dat is mooi om te zien, gepassioneerde werknemers.

Technici zijn het liefst met techniek bezig.
Als ik aan de IT-professionals tijdens mijn training vraag hoe gemotiveerd ze zijn om hun communicatievaardigheden te ontwikkelen krijg ik vaak een verrassend eerlijk antwoord. ‘Als ik echt mag kiezen? Laat mij dan maar op een rustig plekje mijn werk doen, niet te veel mensen om mij heen of gedoe.’

Ik wil meer lezen

Hoe sluiten jouw werknemers maximaal aan bij het nieuwe team?

Ben jij weleens verliefd geweest?
Je weet het vast nog. Samen gezellig uit eten, in het restaurant pak je dromerig een stoel en je schuift dicht naar elkaar toe. Al blozend lachen jullie op hetzelfde moment. Kijken elkaar recht in de ogen en het kan bijna geen toeval zijn, tegelijkertijd buigen jullie naar voren om elkaar iets toe te fluisteren.

Vind je elkaar aardig dan vertoon je hetzelfde gedrag.

Het werkt ook andersom.
Wanneer je elkaar aardig vindt ga je automatisch hetzelfde gedrag vertonen. Maar wist je dat het ook andersom werkt? Als je elkaar voor het eerst ontmoet en je stemt jouw houding, oogcontact en stem- en woordgebruik af op de gesprekspartner dan ga je elkaar als vanzelf aardig vinden.

In een communicatietraining vertelde een ICT-professional vorige maand dat hij erg had opgezien tegen zijn nieuwe opdracht. Ik hoor dat vaker, vooral die eerste periode van aftasten en je plek vinden in het team is voor veel gedetacheerden lastig.

Ik wil meer lezen

Hoe vertrouwen het intake- en sollicitatiegesprek makkelijk maakt.

Kan ik jou vertrouwen?
Hebben we respect voor elkaar?
Geen onbelangrijke vragen toch?

Deze vragen komen ook direct op bij de HR manager en opdrachtgever tijdens de eerste ontmoeting. Een soort oerinstinct, onbewust. Vertrouwen uitstralen en vooral vertrouwen winnen geeft dus extra kansen, zowel in het intake- en sollicitatiegesprek als tijdens de nieuwe opdracht.

Niet diploma’s of de pitch zijn doorslaggevend voor succes.

In haar boek Presence beschrijft Amy Cuddy, professor aan de Harvard Business School, hoe een gaststudent onderzoekdata presenteert. Zij heeft onderzoek gedaan naar de wijze waarop ondernemers hun nieuwe projecten presenteerden aan mogelijke investeerders.
De resultaten verraste iedereen. Niet diploma’s of de pitch waren doorslaggevend. De voornaamste succesfactoren waren de volgende karaktertrekken: zelfvertrouwen, de mate van rust die iemand uitstraalt, bevlogenheid en enthousiasme.

Ik wil meer lezen

Laat werkgevers en recruiters verliefd op je worden!

Ben jij weleens verliefd geweest?
Je weet het vast nog. Samen gezellig uit eten, in het restaurant pak je dromerig een stoel en je schuift dicht naar elkaar toe. Al blozend lachen jullie op hetzelfde moment. Kijken elkaar recht in de ogen en het kan bijna geen toeval zijn, tegelijkertijd buigen jullie naar voren om elkaar iets toe te fluisteren.

Vind je elkaar aardig dan vertoon je hetzelfde gedrag.

Het werkt ook andersom.
Zo gaat dat. Wanneer je elkaar aardig vindt ga je automatisch hetzelfde gedrag vertonen. Maar wist je dat het ook andersom werkt? Als je elkaar voor het eerst ontmoet en je stemt jouw houding, oogcontact en stem- en woordgebruik af op de gesprekspartner dan ga je elkaar als vanzelf aardig vinden.

In de sollicitatietraining vertelde een ICT-professional vorige maand, dat hij erg had opgezien tegen zijn laatste intakegesprek.

Ik wil meer lezen

Missie

Ik geloof dat veel professionals zichzelf nog authentieker zouden profileren als ze zichzelf beter leren kennen en weten waar hun kwaliteiten liggen. In mijn communicatietrainingen en coachsessies ga ik uit van de grondgedachte dat mensen goed in staat zijn hun eigen oplossingen te vinden. Wat ik doe is oprecht luisteren naar het verhaal dat de […]

Lees meer